Åteljakt i Rosvik



Idag har jag och min vän Jonas Glans vart och passat på vår fågelåtel. Det blev 1 timma av intensivt lockande och vi funderade nog lite att ge upp. Trots att vi hade lagt ut godsaker från Hanséns Bageri. Bröd, tårtor och kakor. Men så plötsligt från ingenstans kom det en nötskrika och satte sig 4 meter baom mig och det verkade inte bry sig när jag lade an bössan. En stund senare kom det en ny nötskrika och den fick Jonas korn på. efter det så var det som allt dog ut. ingen kråka eller skata eller korp flög förbi. Tror knappt att små fåglarna flög. så vi bröt upp och åkte hem.

Ps Medveten om att korpen är fredad men det finns många i rosvik och när inte ens de flyger så flyger inget annat.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja, den dagen blev lite väl fattig på fällda byten men det berodde evt på att en mera närliggande åtel i byns angränsning kanske lockade dit fåglarna istället för att besöka våran åtelplats. Som bekant så är vår åtel rensad och renäten på gosaker vilket bådar gott inför nästa åtel-pass, dvs nu har dom hittat dit.



Denna dagens motto torde vara...

"-Det är skoj om det smäller och det är ännu bättre om båda får skjuta"

Detta fick vi förvisso göra men ett DaCapo på detta X 10 hade ju varit ännu roligare ;-)



I vilket fall som helst har vi hittat en riktigt bra åtelplats som lär locka dit både det ena och det andra :-)

Naturligtvis är X och Y på kartan för vår åtelplats strikt hemligstämplade för utomstående :-)



2010-10-14 @ 22:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0